Afgelopen vrijdag hebben wij u geïnformeerd over de nieuwe maatregelen die vanaf vandaag van kracht worden voor de horeca. Een van deze maatregelen betreft het registreren van de gasten ten behoeve van bron- en contactonderzoek. Om meer duidelijkheid te krijgen aan welke voorwaarden de registratie moet voldoen, hebben wij contact gehad met het Ministerie. Graag delen wij deze informatie met u.
Voorwaarden registratie:
- Alle gasten, ook als ze uit één huishouden komen, moeten zich registreren.
- De gegevens die geregistreerd dienen te worden zijn:
– volledige naam;
– datum, aankomsttijd en placering/tafelnummer;
– e-mailadres;
– telefoonnummer. - De gegevens moeten 14 dagen bewaard worden en daarna vernietigd.
- De gegevens mogen alleen gebruikt worden voor bron- en contactonderzoek door regionale GGD.
- Registratie is op vrijwillige basis. Als een gast zich niet wil registreren, mag u hem/haar niet weigeren in uw zaak.
Om het voor u makkelijker te maken uw gasten te registreren hebben wij een registratieformulier gemaakt. U kunt dit formulier zelf uitprinten of laten drukken en aan tafel door uw gasten laten invullen. Zo voorkomt u opstoppingen bij de entree.